Lars is sinds 1 januari van dit jaar Managing Director bij Muller Dordrecht. Hij is de vierde generatie die werkt in het familiebedrijf Muller Dordrecht. Het bedrijf met hoofdkantoor aan de Merwekade bestaat 103 jaar en is daarmee een van de oudste maritieme serviceproviders van Europa. Al decennia verlenen de En Avants sleepbootassistentie aan de zeeboten die Dordrecht, Moerdijk en Rotterdam aandoen. Daarnaast is het bedrijf gespecialiseerd in zwaar transport, zoals onderdelen van windmolenparken of bruggen. Samen met zijn vrouw en pasgeboren zoontje Lennon woont Lars in de Dordtse binnenstad.
Tekst: Diana Henneken
Geboren en getogen in Dordrecht?
“Jazeker, ik ben een echte Dordtenaar. Ik ben opgegroeid in Dubbeldam en heb het daar altijd heerlijk gevonden. Een paar jaar heb ik in Amsterdam gewoond omdat ik daar toen Bedrijfskunde studeerde. Daarna volgde de Zeevaartschool ook in Amsterdam. Ik woon nu in hartje centrum, aan het Vrieseplein. Met onze kleine wordt het wat klein, maar we hopen wel in de binnenstad te kunnen blijven met alles lekker op loopafstand. Of anders misschien Dubbeldam…”
Heb je altijd al een passie voor boten gehad?
“Absoluut. Al van jongs af aan ging ik, als het even kon, mee met de sleepboten. Tijdens vakanties en in de weekenden werkte ik ook al vaak mee op de werf. De liefde voor boten en water was er toen al en is altijd gebleven.”
Wat maakt je werk leuk?
“Geen dag is hetzelfde op het water. We hebben te maken met de wind, stromingen en tijverschillen. Net als je denkt dat je iets tot de puntjes hebt geregeld, wordt het toch weer anders. Die uitdagingen zijn geweldig.”
Hoe bevalt het in Dordrecht als ondernemer?
“Prima. We werken altijd goed samen met de gemeente Dordrecht. Daarnaast zijn er veel leuke activiteiten in de stad waar wij altijd graag aan meedoen, Dordt in Stoom bijvoorbeeld.”
Wat gaat goed in Dordrecht?
“De stad groeit in alle opzichten. Er komen mooie nieuwe wijken bij zoals de Wilgenwende, maar ook meer horecagelegenheden en andere leuke plekken om naartoe te gaan. Dordt wordt ook steeds beter in de eigen marketing. Het is niet voor niets dat steeds meer Rotterdammers hun stad verruilen voor het mooie Dordrecht.”